

Guido Valkeneers is psycholoog en econoom. Hij behaalde een MBA diploma en is thans lector aan de hogeschool Lessius Antwerpen, waar hij arbeids- en organisatiepsychologie doceert aan de studenten van de opleiding toegepaste psychologie.
Meer over de auteursConsumentenpsychologie
De essentie
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789020971941Samenvatting
-Hoe verloopt het beslissingsproces?
-Waarom koop je vaak zonder veel na te denken?
-Hoe beïnvloeden marketeers ongemerkt je koopgedrag?
Consumenten nemen dagelijks talloze beslissingen, vaak zonder er bewust over na te denken. Terwijl sommige aankopen rationeel worden overwogen, worden de meeste keuzes bepaald door gewoontes, emoties en sociale invloeden. Dit boek biedt een diepgaand inzicht in consumentengedrag en de psychologische processen achter koopbeslissingen.
Consumentenpsychologie. De essentie verkent hoe consumenten producten en diensten waarnemen, welke drijfveren hun koopgedrag beïnvloeden en hoe gewoontes zich ontwikkelen. Het laat zien hoe cognitieve heuristieken en emoties een doorslaggevende rol spelen bij aankoopbeslissingen.
Met praktische toepassingen in marketing en communicatie biedt dit boek inzicht in hoe consumenten beïnvloed worden door sociale en culturele factoren. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de impact van digitalisering en duurzaamheid op toekomstig consumentengedrag.
Trefwoorden
consumentenpsychologie koopgedrag psychologie beslissingsproces marketing heuristieken onbewuste beslissingen consumentengedrag emoties gewoontegedrag sociale invloed beïnvloedingstechnieken communicatie perceptie duurzaamheid merkbeleving cognitieve processen drijfveren digitalisering rationele besluitvorming culturele factoren beslissingsheuristieken productperceptie marketingcommunicatie loyaliteit gedragseconomie neuromarketing beslissingsomgeving klantreis
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Over Wannes Heirman
Over Olaf Spittaels
Over Tom Vandooren
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan