Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management De kracht van liminaal denken
De kracht van liminaal denken
Dave Gray

Leider en manager Dave Gray heeft een achtergrond in design. Hij werkte met veel van ’s werelds grootste ondernemingen, maar ook met middelgrote bedrijven, startups, executives en individuen.

Meer over Dave Gray
De kracht van liminaal denken Eduard van Brakel 10 februari 2017 Ieder mens heeft veel overtuigingen. Daar zijn we ons soms erg van bewust, maar vaak niet. Dan sluimeren de overtuigingen maar wat rond in ons onbewustzijn. En dan beperken die overtuigingen ons vaak. Lees het volledige artikel
Dave Gray

De kracht van liminaal denken

Creëer de verandering die je wilt door je manier van denken te veranderen

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789462761391
15 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 7 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1162Hoogste positie: 7
Paperback | NL € 28,50 E-book | NL € 22,95
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
28,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het maakt niet uit wie je bent of wat je situatie is, verandering is altijd mogelijk. En als er een situatie is die je wilt veranderen, kan liminaal denken daarbij helpen. Overtuigingen vormen de basis van alles wat mensen zeggen, denken en doen. Als mensen hun overtuigingen veranderen, kunnen ze hun gedrag veranderen, wat hun leven zou kunnen veranderen.

Liminaal denken heeft een aantal vaardigheden die iedereen kan leren.

Je hebt geen formeel gezag, budget of bekrachtiging nodig om liminaal denken toe te kunnen passen. Aan de hand van zes principes (beginselen) en negen oefeningen (praktijken) leer je vervorming van de realiteit te minimaliseren, je begrip te verbeteren en nieuwe mogelijkheden voor positieve veranderingen in je werk en je leven te openen.

Het woord liminaal komt van het Latijnse woord voor drempel. Een drempel betekent letterlijk een doorgang, maar een drempel is ook het begin van elke reis. Een drempel is een grens en markeert het transitiepunt tussen de ene staat van zijn en de volgende. Liminaal denken is de kunst van het vinden, creëren en het gebruik van drempels om verandering te realiseren. Het soort bewustzijn dat je in staat stelt om positieve verandering te creëren.

"Liminaliteit is de fase tussen ‘niet meer’ en ‘nog niet’. Het is het niemandsland tussen twee grenzen van werkelijkheden. ‘Betwixt and between.’ Het ondertussen. Dave Gray laat met mooie verhalen en concrete tips zien hoe verandering plaatsvindt op de grenzen tussen dingen. Een krachtig pleidooi om losser, liminaler, met onze overtuigingen om te gaan". - Danielle Braun en Jitske Kramer, corporate antropologen, auteurs van De Corporate Tribe, chiefs van de Academie voor Organisatiecultuur

"Dave Gray heeft de kiem van een briljant eenvoudig idee genomen (hoe buiten de grenzen van je overtuigingen te denken) en het uitgeschreven tot een sterk virus. Dave’s timing had niet beter kunnen zijn. Nu de wereld weer wegglijdt in versplinterde geloofsovertuigingen, hoop en bid ik dat dit virus zich verspreidt." - Dan Roam, auteur van Visueel presenteren en Op de achterkant van een servet

"In tijden van groeiende complexiteit en verandering verschaft Dave Gray’s De kracht van liminaal denken ons een broodnodige blauwdruk voor het verhelderen van onze eigen manier van denken, voor verbinding maken met anderen en het krachtig communiceren van onze ideeën, op een manier die vergaand menselijk is én vergaande impact heeft." - Lisa Kay Solomon, co-auteur van Moments of Impact en Ontwerp Betere Business

Trefwoorden

overtuigingen   liminaal denken   verandering   verandermanagement   persoonlijke ontwikkeling   mentale modellen   blinde vlekken   zelfreflectie   psychologie   luisteren   identiteit   communicatie   veilige ruimte   paradigmashift   behoeften   verhalen   leercirkel   perspectief   creativiteit   empathie   gedeelde werkelijkheid   gewoonten doorbreken   organisatieverandering   storytelling   feedback   gewoontevorming   emotionele intelligentie   systeemdenken   experimenteren   leiderschap  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462761391
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:28-1-2017
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (6)

recensie
De kracht van Liminaal Denken - Briljant in zijn eenvoud
Sonja de Bruin | 6 juli 2017
‘Een nieuw soort denken is onontbeerlijk wil de mensheid overleven en verdergaan naar hogere niveaus’. Met deze quote begint De kracht van liminaal denken en eindigt het uiteindelijk ook (zie het hoofdstuk ‘Hoe nu verder’).
Lees verder
recensie
De kracht van liminaal denken
Freija van Duijne | 8 juni 2017
Dave Gray is een creatief denker. Vooral ook een beeldend denker. Met eenvoudige tekeningen weet hij zijn verhalen kracht bij te zetten. Ik ken zijn eerdere werk en vooral de boeken Gamestorming en The connected company.
Lees verder
recensie
De kracht van Liminaal Denken - Een juweel
Nico Jong | 20 april 2017
Overtuigingen zijn vaak de grootste obstakels op weg naar verandering. We construeren ze meestal onbewust. Ze kunnen ons helpen focussen en ons effectiever maken, maar ons helaas ook beperken.
Lees verder
recensie
De kracht van liminaal denken
Sylvie van der Haar | 22 maart 2017
Liminaal. Goh, wat zou dat zijn? Ik kom al associërend niet verder dan iets met ‘grens’. Maar dat dan in combinatie met ‘kracht’  en ‘denken’? Geen idee. Intrigerend is de titel zeker, want voor ik ook maar een letter in het boek gelezen heb, zet het me al aan het denken.
Lees verder
recensie
De kracht van Liminaal Denken
Frank van Kuijck | 17 maart 2017
De keuze voor een boek laat ik vaak afhangen van actualiteiten of een intrigerende titel dan wel onderwerp. En toen ik de titel van De kracht van liminaal denken zag dacht ik: Wat is dat?
Lees verder
recensie
De kracht van Liminaal Denken
Fred Rutgers | 1 maart 2017
Ik heb De kracht van liminaal denken van Dave Gray in één ruk uitgelezen. Prettig geschreven en bovendien een goed verhaal.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
15 stemmen
14
0
0
0
1
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
De kracht van liminaal denken
Eduard van Brakel 10 februari 2017 Ieder mens heeft veel overtuigingen. Daar zijn we ons soms erg van bewust, maar vaak niet. Dan sluimeren de overtuigingen maar wat rond in ons onbewustzijn. En dan beperken die overtuigingen ons vaak.
Artikel lezen

Over Dave Gray

Leider en manager Dave Gray heeft een achtergrond in design. Hij werkte met veel van ’s werelds grootste ondernemingen, maar ook met middelgrote bedrijven, startups, executives en individuen. Dave is oprichter van adviesbedrijf voor strategisch ontwerp XPLANE en medeoprichter van Boardthing, een samenwerkingsplatform voor verspreid werkende teams. Hij schreef eerder al twee boeken over design (visueel denken), verandering en innovatie: Gamestorming: Spellen voor vernieuwers en veranderaars, en De Connected Company. Zijn aandachtsgebied is de menselijke kant van verandering en innovatie. In het bijzonder: • Wat maakt dat mensen nieuwe ideeën omhelzen, vooral als die ingrijpen in diep ingebedde gewoonten en gedragingen? • Hoe kun je dingen die een goed idee lijken – plannen, ideeën, strategieën – tot leven wekken in de echte wereld?

Andere boeken door Dave Gray

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord van Richard Saul Wurman
Hoe dit boek tot stand kwam

Inleiding: wat is liminaal denken?

Deel I. Hoe je overtuigingen alles modelleren
Beginsel 1. Overtuigingen zijn modellen
Beginsel 2. Overtuigingen worden gemaakt
Beginsel 3. Overtuigingen creëren een gedeelde wereld
Beginsel 4. Overtuigingen creëren blinde vlekken
Beginsel 5. Overtuigingen verdedigen zichzelf
Beginsel 6. Overtuigingen zijn verbonden met identiteit

Deel II. Wat je eraan kunt doen
Praktijk 1. Ga ervan uit dat je niet objectief bent
Praktijk 2. Maak je hoofd leeg
Praktijk 3. Creëer veilige ruimte
Praktijk 4. Vergelijk en valideer gezichtspunten
Praktijk 5. Stel vragen en leg verbanden
Praktijk 6. Doorbreek gewoontes
Praktijk 7. Doe alsof het nu zo is
Praktijk 8. Maak het duidelijk met verhalen
Praktijk 9. Ontwikkel jezelf

Hoe nu verder?

Appendix
Verklarende woordenlijst
Register
Dankwoord
Over de auteur

Vergelijkbare boeken

  • Verander je overtuigingen
    Robert Dilts
    Verander je overtuigingen
    € 22,95
  • Ik kan denken/voelen wat ik wil
    René Diekstra
    Ik kan denken/voelen wat ik wil
    € 29,50
  • Laat die overtuiging los!
    Bart Verhaagen
    Laat die overtuiging los!
    € 34,50
  • Weten wat je niet weet
    Adam Grant
    Weten wat je niet weet
    € 22,99
  • Clear thinking
    Shane Parrish
    Clear thinking
    € 22,99
  • Breek je vrij!
    Edwin Selij
    Breek je vrij!
    € 21,99

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Building Tribes - Reisgids voor organisaties
    Jitske Kramer
    Building Tribes - Reisgids voor organisaties
    € 49,95
  • Design Denken & Doen
    Patrick van der Pijl
    Design Denken & Doen
    € 49,95
  • Magic makers
    Daniël Wolfs
    Magic makers
    € 34,50
  • Emotiekaarten met complete handleiding
    Michiel Hulsbergen
    Emotiekaarten met complete handleiding
    € 29,95
  • De Perfecte Kick Off
    Jane Zuidema
    De Perfecte Kick Off
    € 43,25
  • Pitch en win
    David Beckett
    Pitch en win
    € 35,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van liminaal denken

        De kracht van liminaal denken
        Dave Gray
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De kracht van liminaal denken

        Verwijder uw beoordeling