Lees verder


Dr. Martin Simon is adviseur op het gebied van strategie en organisatie en heeft meer dan 25 jaar leiding gegeven aan een management adviesbureau.
Meer over Martin SimonSpiegelen met de top (1e druk 2008)
Denkboek voor managers
Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789086801183Samenvatting
Dr. Martin Simon ontwikkelde in de loop van dertig jaar adviespraktijk een vernieuwde visie op topmanagement. De kenmerken van markt, concurrentie en organisatie zijn in zijn ogen afgeleid van de strategische functie van een organisatie. Met deze invalshoek vond hij een oplossingsrichting voor veel voorkomende probleemsituaties bij zowel bedrijfsleven als overheid.
In 1989 promoveerde hij op dit onderwerp. Nu deelt hij zijn verder uitgewerkte en getoetste visie met een breder publiek. Hij schetst een denkraam (de functietypologie) en past dat toe op verschillende praktijksituaties, zoals de biermarkt, het bankwezen en het fenomeen ZBO (zelfstandig bestuursorgaan).
In een aantal kortere essays beschrijft Simon bovendien zijn ervaringen met interim managers, zijn mening over adviesbureaus, zijn observaties betreffende het verband tussen de religieuze achtergrond van het management en de cultuur binnen een bedrijf en een aantal andere prikkelende onderwerpen.
Een verrassend en inspirerend boek, dat managers een spiegel voorhoudt en aanzet tot nadenken over de eigen situatie.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Martin Simon
Inhoudsopgave
Een sprookje
Organisaties met een capaciteitsfunctie - en mengvormen
Taak- en marktorganisaties
Het toepassen van organisatiefuncties
Verantwoording
Samenvatting
Zes essays
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan