Lees verder


Drs. Nico Beenker mmc heeft vijfentwintig jaar ervaring met IT-projectmanagement in het bedrijfsleven en bij de (semi) overheid, hij managet projecten, geeft nprojectmanagementtrainingen en coacht projectmanagers en opdrachtgevers. Eerder publiceerde hij Handboek CRM (2002), Lead IT or Lose IT (2010, 2015).
Meer over Nico BeenkerHandboek CRM
Methoden, technieken, checklisten, voorbeelden, suggesties en cases
Ingenaaid Nederlands 2002 9789075432824Samenvatting
Voor het implementeren van een strategie voor Customer Relationship Management (CRM) moet de hedendaagse manager een lastige spagaat maken: een CRM pakket selecteren en implementeren, maar ook op inspirerende wijze de medewerkers leiden naar een nieuwe manier van omgaan met klanten. Vaak monden CRM-projecten uit in een moeizaam, verwarrend en tijdrovend traject. Een standaard CRM-aanpak bestaat niet. Dit handboek introduceert wel een methodische aanpak, die bedoeld is voor kleine en grote bedrijven, variërende CRM-ambities. Beenker beschrijft een universele methode voor het implementeren van CRM en om een veranderingsproces teweeg te brengen dat is gebaseerd op de visie en de ambitie van het topmanagement.
'Het handboek CRM' legt de nadruk op de praktijk. Het bevat een verzameling methoden en technieken, aangevuld met tips, cases en een complete lijst CRM-leveranciers. Elk van de tien stappen van initiatief tot realisatie van een CRM-traject. Veranderen naar een meer marktgerichte organisatie betekent veelal het aanleren van nieuwe vaardigheden voor management en medewerkers. Daarom bevat dit handboek veel denk-, beslis-, doe- en bezininstrumenten die direct te gebruiken zijn. U vindt ze in de gereedschapskisten bij elk hoofdstuk.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Nico Beenker
Inhoudsopgave
Inleiding
Proloog: Wat is CRM?
1. Check de motivatie
2. Begin als duidelijk is wat er moet gebeuren
3. Orden de aanpak
4. Maak een plan
5. Stel de eisen vast en kies de beste match
6. Werk met een prototype
7. Test
8. Implementeer
9. Verander
10. Het einde is: begin opnieuw
Literatuur
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan