Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

The Next CPO

Ben jij het roze schaap met 9 poten?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789059729018
Dit product is niet leverbaar
14,99

Samenvatting

De wereld verandert enorm snel. Organisaties ontdekken dat het creëren van financiële waarde alleen niet meer voldoende is. Wat is er nog zeker vandaag de dag? Hoelang blijven vertrouwde businessmodellen nog bestaan? Met welke partijen kunnen we langdurig samenwerken? Hoe nemen we als organisatie onze maatschappelijke verantwoordelijkheid? Wat is circulair inkopen? En wat betekenen al deze vragen voor de rol die ‘The Next CPO’ (Chief Procurement Officer) zal moeten gaan vervullen? Welke eisen stelt dit aan de kwaliteiten van ‘The Next CPO’?

’The Next CPO’ geeft een overzicht van de rollen waar je als CPO mee te maken hebt. Het laat zien wat CPO's moeten doen om in de toekomst blijvend het verschil te maken. Ook geeft het praktische inzichten waarmee je direct aan de slag kunt en beschrijft het over welke kwaliteiten toekomstig talent zal moeten beschikken. ‘The Next CPO’ gaat over nieuwe manieren van denken, handelen en zijn, zodat ondernemingen op de lange termijn steeds meer maatschappelijke en financiële impact hebben.

Aan het boek hebben meer dan vijftig Chief Procurement Officers bijgedragen. Samen geven zij op jaarbasis meer dan USD 500 miljard uit. Dat is meer dan het Bruto Nationaal Product van België en is gelijk aan dat van Colombia. Daarnaast zijn mensen met een visie op The Next CPO, zoals salesdirecteuren, wetenschappers en jong aanstormend talent, geïnterviewd.

'Bij 72% van de innovaties wordt gerekend op supplier innovation.' - Marc Engel, voormalig CPO Unilever

'Vandaag de dag is niets dat we kopen nog vanzelf sprekend. We moeten de producten en diensten vinden in de markt, samen opbouwen en koesteren. Dit vereist een hoge mate van anticipatie en het vereist andere competenties.' - Philippe Bassin, CEO DanTrade

'De procurement organisatie heeft tegenwoordig een belangrijke rol in het stimuleren van business development in plaats van zich te focussen op het besparen van kosten.' - Quentin Roach, CPO Merck

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789059729018
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:132
Druk:1
Verschijningsdatum:7-7-2014
Hoofdrubriek:Inkoop en logistiek

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Han Hendriks

Han Hendriks heeft Organisatiesociologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een jaar Organisatiesociologie en Bedrijfskunde aan de Universidad de Complutense te Madrid. Han heeft een gewerkt bij diverse managementadviesbureaus. Sinds 2000 is Han mede-oprichter, ondernemer en managing partner van Kirkman Company B.V. Hij is spreker op diverse seminars en geeft gastcolleges bij diverse universiteiten over het thema sourcing. Daarnaast is Han auteur van diverse rapporten en artikelen op het gebied Make, Buy or Ally. Han is auteur van het boek “Strategische [out]sourcing van ICT” en van het boek “Make, Buy or Ally”. In 2007 is Han gestart met zijn promotie-onderzoek aan Nyenrode Business Universiteit over het thema “Make, Buy or Ally”. Han is een creatieve en inspirerende spreker en daagt deelnemers uit buiten de eigen kaders te treden. Han is gespecialiseerd in het realiseren van complexe, politiek gevoelige sourcingstrajecten met een vertaalslag naar concrete actie.

Andere boeken door Han Hendriks

Over Joost Scheepens

Joost Scheepens is Practice Leader Procurement bij Kirkman Company. Hij heeft veel ervaring in het verbeteren van inkooporganisaties, ontwikkelen van samenwerkingsstrategieën en het begeleiden van grootschalige sourcingstrajecten bij publieke en private organisaties.

Andere boeken door Joost Scheepens

Over Eva Sepers

Eva Sepers is Consultant bij Kirkman Company. Zij heeft ruime ervaring met het verbeteren van leveranciersrelaties en het optimaliseren van inkoopportfolio's bij nationale en internationale ondernemingen.

Andere boeken door Eva Sepers

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Inleiding
The Next CP Network

1. De historische ontwikkeling van Procurement
1.1 Procurement toen en nu
1.2 De opkomst van de CPO

2. Trends en ontwikkelingen
2.1 Trends die relevant zijn voor The Next CPO

3. Voorkeursgedrag van de CPO
3.1 Drijfveren en gedrag
3.2 CPO-groepsprofiel
3.3 The Next CPO drijfveren

4. The Next CPO
4.1 De rollen

5. Aanbevelingen
5.1 The Next CPO en zijn bestaansrecht
5.2 The Next CPO en zijn omgeving
5.3 The Next CPO en zijn organisatie
5.4 The Next CPO over zichzelf

6. Profielen organisaties en CPO’s

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Next CPO