Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Identiteit en imago (4e geheel herziene druk)
Identiteit en imago (4e geheel herziene druk)
Cees van Riel

vrmlg. hoogleraar Corporate Communications, EUR

Meer over Cees van Riel
Cees van Riel: ‘Corporate communication kan dezelfde status krijgen als finance’ Bert Peene 7 september 2011 Cees van Riels Identiteit& Imago geldt al bijna twintig jaar als het standaardwerk over corporate communication, in Nederland en (ver) daarbuiten. Het boek werd namelijk ook vertaald en is daardoor niet alleen toegankelijk voor studenten in Nederland maar ook die in het Angelsaksisch taalgebied, de Spaanstalige landen, China, Indonesië en Korea. Zeven jaar geleden werd de tekst voor het laatst geactualiseerd. Sindsdien is er op het vakgebied veel veranderd en daarom besloot de auteur dat een nieuwe druk een ‘geheel herziene’ druk moest worden. Managementboek Magazine sprak met de auteur over de achtergronden van deze remake. Lees het volledige artikel
Cees van Riel

Identiteit en imago (4e geheel herziene druk)

Recente inzichten in corporate communication - theorie en praktijk

Paperback Nederlands 2010 4e druk 9789052617640
14 stemmen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Paperback | NL € 59,95 E-book | NL € 47,95
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
59,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur

Samenvatting

Succesvol topmanagement is er steeds meer van overtuigd dat externe en interne communicatie van wezenlijk belang zijn voor een succesvolle organisatie. Dat is goed nieuws voor communicatiemanagers, maar impliceert ook dat zij net als managers op het gebied van financieel management of logistiek management, verantwoording moeten afleggen over de toegevoegde waarde van hun werk.

In dit boek krijgt u praktische handvatten en technieken aangedragen om succes te boeken met professionele corporate communicatie, én dit ook met harde cijfers aan te kunnen tonen. Casuïstiek en vragen aan het einde van ieder hoofdstuk verdiepen de stof verder.

'Identiteit en Imago' is hét standaardwerk op het gebied van corporate communicatie, met alle recente academische theorie en praktijkervaringen op dit gebied. In deze vierde, uitgebreide en volledig herziene editie komen achtereenvolgens aan de orde: inzichten op het gebied van organisatie-identiteit, organisatie-reputatie, het corporate merk, story-telling, en de organisatie van communicatie.

Cees B.M. van Riel is hoogleraar Corporate Communication aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar hij onder andere verantwoordelijk is voor het International Master of Corporate Communication Programma. Samen met Charles Fombrun van de Stern Business School geeft hij leiding aan het wereldwijd opererende Reputation Institute in New York.

Trefwoorden

communicatie   corporate communicatie   reputatiemanagement   organisatie-identiteit   corporate branding   corporate image   corporate identity   storytelling   stakeholdermanagement   strategisch management   corporate story   interne communicatie   investor relations   public affairs   reputatiemeting   issuesmanagement   communicatiestrategie   communicatiemanagement   organisatie-identificatie   reputatieonderzoek   mediastrategieën   organisatie van communicatie   marketing   communicatiefunctie   marketingcommunicatie   identiteitsmeting   communicatiedoelen   kernboodschap   corporate communication   stakeholderprioriteiten  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789052617640
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:326
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:29-8-2017
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Lezersrecensies

4.1 van de 5
14 stemmen
6
5
2
0
1
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Cees van Riel: ‘Corporate communication kan dezelfde status krijgen als finance’
Bert Peene 7 september 2011 Cees van Riels Identiteit& Imago geldt al bijna twintig jaar als het standaardwerk over corporate communication, in Nederland en (ver) daarbuiten. Het boek werd namelijk ook vertaald en is daardoor niet alleen toegankelijk voor studenten in Nederland maar ook die in het Angelsaksisch taalgebied, de Spaanstalige landen, China, Indonesië en Korea. Zeven jaar geleden werd de tekst voor het laatst geactualiseerd. Sindsdien is er op het vakgebied veel veranderd en daarom besloot de auteur dat een nieuwe druk een ‘geheel herziene’ druk moest worden. Managementboek Magazine sprak met de auteur over de achtergronden van deze remake.
Artikel lezen

Over Cees van Riel

Cees B.M. van Riel was hoogleraar Corporate Communications aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij publiceerde talrijke artikelen over bedrijfsidentiteit en branding en schreef eerder de boeken 'Handbook of Corporate Communication', 'Identity and Images' en 'Principles of Corporate Communications. Hij is tegenwoordig hoofdredacteur van 'Corporate Reputation Review', algemeen directeur van het 'Reputation Institute' en directeur-oprichter van het International Masters Program in Corporate Communications, een joint-venture van vijf leidende Europese bedrijfsopleidingen. Hij is ook lid van het Branding Steering Committee van ING Groep.

Andere boeken door Cees van Riel

Bekijk alle boeken

Vergelijkbare boeken

  • Corporate communication worldwide
    Mariët Herle
    Corporate communication worldwide
    € 53,96
  • De essentie van cultuurbeleid en -management
    Cor Wijn
    De essentie van cultuurbeleid en -management
    € 37,95
  • Marketingcommunicatie in 14 stappen
    Guy van Liemt
    Marketingcommunicatie in 14 stappen
    € 82,95
  • Strategic Communication
    Jesper Falkheimer
    Strategic Communication
    € 58,36
  • Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)?
    Guus Kok
    Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)?
    € 21,25
  • Personeel organisatie communicatie 2024/2025 Theorieboek
    D.R. in 't Veld
    Personeel organisatie communicatie 2024/2025 Theorieboek
    € 47,00

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Corporate reputatiemanagement (Heruitgave 2004)
    Ron van der Jagt
    Corporate reputatiemanagement (Heruitgave 2004)
    € 58,95
  • Communicatieonderzoek
    Marius Hogendoorn
    Communicatieonderzoek
    € 39,50
  • Communicatie van organisaties
    Erik Blokland
    Communicatie van organisaties
    € 68,00
  • Corporate stories
    Astrid Schutte
    Corporate stories
    € 49,95
  • Het grote lobbyboek
    Erik van Venetië
    Het grote lobbyboek
    € 25,00
  • Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    Wil Michels
    Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    € 35,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Identiteit en imago (4e geheel herziene druk)

        Identiteit en imago (4e geheel herziene druk)
        Cees van Riel
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Identiteit en imago (4e geheel herziene druk)

        Verwijder uw beoordeling