Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Scaling up

De groeiformule

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 12e druk 9789047008705
10
Voormalig top 10Totaal 128 dagen
EvergreenTotaal 1796 dagen
Verkooppositie 1594Hoogste positie: 2
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe zorg je voor duurzame en constante groei van je organisatie? Waar kan je bedrijf groeien en hoe kunnen kansen verzilverd worden? Hoe maak je een helder, strategisch én operationeel groeiplan voor je medewerkers? Groei is belangrijk voor alle ondernemingen. Of je nu klein begint, je markt uitbreidt of al lang een gevestigde naam bent, in elke fase moet je als ondernemer of manager op andere zaken focussen, en andere leiderschapskwaliteiten tentoonspreiden.

Verne Harnish weet als geen andere bedrijfsadviseur welke middelen en talenten je nodig hebt om duurzame groei te bewerkstelligen. Zijn methode is overzichtelijk: de focus ligt op vier beslissingsgebieden (mensen, strategie, uitvoering en cash) en gebruikt drie werkdisciplines (prioriteiten, gegevens en ritme). Verder zijn er nog twee versnellers (reputatie en productie) en één katalysator.

Dit boek bevat alle praktische handvatten en technieken om je langetermijngroeiambities
direct vorm te geven. Kees de Jong en Pieter van Osch, die al jarenlang met Verne Harnish samenwerken, hebben dit boek aangevuld met cases en inzichten, toegespitst op de Nederlandse situatie.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789047008705
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:288
Druk:12
Verschijningsdatum:26-4-2021

Lezersrecensies

3.6 van de 5
9 stemmen
2
5
0
0
2

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
Uit de boeken - De noodzaak van strategisch denken
Bertrand Weegenaar 1 december 2021 Vormen van een strategie lijkt in deze complexe tijd van veranderingen, transformaties, en crises overbodig. Elke strategie lijkt snel achterhaald. Nog voordat de inkt van het strategisch plan droog is. Maar toch, maar toch… Kortom: over de relevantie van strategie.
nieuws
Oude boeken in nieuw jasje
Bertrand Weegenaar 24 maart 2015 Een trend of een toevalligheid? Drie zeer succesvolle titels die (ruim) tien jaar geleden hun eerste druk zagen, zijn onlangs heruitgegeven. Scaling up, The art of the Start 2.0, en een herziene druk van Blue Ocean Strategy zouden samen met Lean Startup en Business Model Generatie de complete boekenlijst van start-ups en venture capitalists kunnen vormen.

Over Verne Harnish

Verne Harnish is een Amerikaanse ondernemer, auteur en groeiexpert, vooral bekend als oprichter van de Entrepreneurs’ Organization (EO), een wereldwijd netwerk van meer dan 14.000 ondernemers. Hij studeerde werktuigbouwkunde en behaalde een MBA aan Wichita State University, waar hij ook de Association of Collegiate Entrepreneurs oprichtte. Harnish is daarnaast oprichter en CEO van Scaling Up, een internationaal coaching- en educatiebedrijf, en was jarenlang voorzitter van het “Birthing of Giants” programma aan het Massachusetts Institute of Technology. Als auteur verwierf Harnish internationale bekendheid met zijn boek Mastering the Rockefeller Habits (2002), waarin hij managementprincipes van John D. Rockefeller vertaalde naar een praktische groeimethodiek voor bedrijven. Deze methode richt zich op drie kernprincipes: prioriteiten, data en ritme, en helpt ondernemers om strategische keuzes te maken en deze effectief uit te voeren. In 2014 verscheen zijn vervolgboek Scaling Up, waarin hij de methode verder uitwerkte rond vier pijlers: mensen, strategie, uitvoering en cash. Harnish geldt wereldwijd als dé groeigoeroe voor snelgroeiende bedrijven en is een veelgevraagd spreker en columnist.

Andere boeken door Verne Harnish

Inhoudsopgave

Voorwoord – Kees de Jong
Toelichting bij de Nederlandse editie – Pieter van Osch
Inleiding – Tools voor de groeiformule1

1. Overzicht – Mensen, strategie, uitvoering en cash3
2. Obstakels – Leiderschap, infrastructuur en marktdynamiek

Mensen
Inleiding
3. Leiders – De gezichts- en tempobepalers van het bedrijf
4. Teams – Werving en selectie
5. Managers – Personeelsbinding en -groei

Strategie
Inleiding
6. De kern – Waarden, missie en competenties
7. De zeven lagen van strategie – Het raamwerk voor dominantie in je bedrijfstak
8. Het One Page Strategic Plan – De tool voor strategische planning

Uitvoering
Inleiding
9. Prioriteiten – Focus, finishlijnen en feestjes
10. Gegevens – De voedingsbodem van voorspelling
11. Vergaderritme – De hartslag van de organisatie

Cash
Inleiding
12. Cash – De cashflow versnellen
13. De boekhouding – De aandrijfmotor van winstgevendheid
14. De kracht van één – De zeven belangrijkste financiële instrumenten

De volgende stappen – Vijf dingen die je nu kunt doen

Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Scaling up