Lees verder


Nicholas Lovell adviseert mediabedrijven over internetstrategie. Zijn blog GAMES-brief wordt maandelijks door 20000 mensen gelezen.
Meer over Nicholas LovellDe Curve
Geld verdienen in het digitale tijdperk
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789047006237Samenvatting
Net als 'The Long Tail' biedt 'De Curve' een radicaal nieuw concept, dat het denken over product en prijs blijvend zal beïnvloeden.
Door globalisering en internet zijn product- en prijsstrategie tegenwoordig de lastigste thema's. Er is altijd wel een concurrent goedkoper, beter, groter dan u - en iedereen kan die concurrent nu vinden.
Nicholas Lovell biedt een oplossing voor dit probleem met zijn revolutionaire concept van de Curve. In plaats van uw product en de prijs die u ervoor vraagt komt uw relatie met verschillende soorten klanten centraal te staan. Denk bijvoorbeeld aan een muzikant die zijn nieuwe album online gratis weggeeft, maar zijn geld verdient met de gelimiteerde luxe-editie voor de echte fans. Of kijk naar Skype, waar een kleine groep betalende gebruikers de gratis dienst mogelijk maakt.
Aan de hand van concrete voorbeelden en analyses van verschillende bedrijfstakken legt Lovell glashelder uit hoe zijn aanpak ook voor uw bedrijf het verschil kan maken.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Nicholas Lovell
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. De Curve
2. Schaarste en overvloed
3. Concurrentie, economie en een man die Bertrand heet
4. Alles alleen voor jou
5. De tirannie van het tastbare
6. Wat is het waard?
7. Klaplopers
8. Sukkels
9. Superfans
10. De macht van de massa
11. Maak het zelf
12. We zijn nu allemaal detailhandelaar
13. De Curve gaan gebruiken
Noten
Bibliografie
Dankwoord
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan