
Lees verder
Dit boek beschrijft een vorm van competentiemanagement als hulpmiddel om werksituaties succesvol te maken. Omdat werksucces blijkt uit werkresultaten is hier gekozen voor het werken met resultaatgerichte competenties. De resultaatgerichtheid komt tot uitdrukking door menselijke kwaliteiten alleen in relatie tot werkresultaten te bezien. De auteurs beogen hiermee ruimte te creëren voor individuele kwaliteitsontwikkeling en te voorkomen dat mensen vanuit vooroordelen worden gekwalificeerd. Door de resultaatgerichtheid ontstaat een bedrijfsmatig effectieve methode die vrij is van sociaal-culturele opvattingen. Naast het voordeel van kansen voor alle medewerkers heeft deze benadering sterke voordelen in multiculturele en internationaal opererende organisaties.
Het model van resultaatgericht competentiemanagement is gebaseerd op bedrijfskundige inzichten en ontwikkeld vanuit een langdurige en gevarieerde adviespraktijk van de schrijvers. Naast theoretische beschouwingen geven zij dan ook tips en praktische voorbeelden voor het invoeren van competentiemanagement.