Lees verder



Marianne van Leeuwen (1968) startte in 1998 met miepkniep.nl, de eerste productvergelijkingssite in Nederland. Daarna begon ze een online kledingwinkel, welikefashion.nl. Sinds 2007 is ze directeur/eigenaar van het Amsterdamse marketingbureau Sisteract, dat bedrijven helpt vrouwelijke doelgroepen succesvol te bereiken.
Meer over de auteursMag het ietsje minder roze? (Vrouwenmarketing)
De geheimen van vrouwenmarketing
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789022997185Samenvatting
'Mogen we u voorstellen aan de grootste economische macht van dit moment? Verantwoordelijk voor 80% van alle aankopen. En altijd online. De hoogste tijd om het gesprek met haar aan te gaan'
Vrouwen zijn de machtigste consumenten die er zijn. Ze geven veel geld uit, voor zichzelf, voor hun huishouden, maar ook als werknemers van bedrijven. Veel merken weten niet dat vrouwen hun belangrijkste klantengroep zijn, ook als het gaat om klassieke mannenproducten als auto's, computers, smartphones en financiële producten.
Vrouwen voelen zich niet aangesproken door de merendeels traditionele, op mannen gerichte benadering van veelal mannelijke marketeers. Dit boek laat zien hoe belangrijk het is om een specifieke benadering voor vrouwen te kiezen. En dan gaat het vooral níet om een roze variant van het product of een design met bloemetjes.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marianne van Leeuwen
Over Suzanne van der Erf
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Vrouwenmarketing 1.0
-De macht van vrouwen
-X en Y
-Vrouwenmarketing: hoezo?
-10 Gouden Regels
Cases
-De computercase
-De beautycase
-De automotivecase
-De sportcase
-De hospitalitycase
-De drankencase
-De kluscase
-De elektronicacase
Vrouwenmarketing 2.0
-Digitale media
-Social media
-Inspireren
-Detail & attentie
-Makkelijk maken
Dingen die vrouwen doen online
-Netwerken
-Shoppen
-Gamen
-Video
-Charity
-Mobiel
Conclusie
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan