Lees verder




Erik de Vlieger (1959) is een excentrieke, Nederlandse ondernemer. Jarenlang runde hij het familiebedrijf Imca Textielmachines met zijn vader en broer.
Meer over Erik de VliegerDiep zakendoen
Een boek over zakendoen zoals het nog nooit eerder is geschreven
Gebonden Nederlands 2017 1e druk 9789021404011Samenvatting
‘Het werktuig van nieuwe bankiers is de afvinklijst. Dat is een formulier waarop alle voorwaarden staan waaraan een ondernemer moet voldoen om bijvoorbeeld in aanmerking te komen voor een krediet. Ontbreekt één vinkje, dan gaat het feest niet door. In de praktijk betekent dat: als een aanvraag ook maar ruikt naar risico, dan krijgt de ondernemer geen cent. Waren de banken tijdens de kredietcrisis immers niet stukgegaan aan te riskante leningen? Maar wie heeft er ooit gehoord van een businessplan dat honderd procent waterdicht is? Ondernemen is jezelf blootstellen. Daarom ontvangt een bank ook rente: om risico af te dekken dat een bepaald percentage niet wordt afbetaald.’
Schrijver en entrepreneur Erik de Vlieger gaat niemand leren hoe hij zaken moet doen - dat kan niemand je leren. Hij legt uit waarom een ondernemer doet wat hij doet. Welke invloed heeft geld op je leven? Welke rol speelt seks bij zakendoen? Ga je over lijken voor een deal? Wanneer is het genoeg?
Dit is een zakenboek zoals het nog nooit eerder is geschreven: eerlijk, direct en zonder tips om 'gegarandeerd een miljoen te verdienen'. Over gelijk willen krijgen en slapeloze nachten, risico's en hufters, beste stuurlui aan wal en misschien wel het ongelijk van Joris Luyendijk. Kortom: de praktijk!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Erik de Vlieger
Inhoudsopgave
Deel 1: Ondernemen is een keuze
1. De ondernemer
2. Je moet het zien
3. Risico
4. Partners of niet
5. Financiering
6. financiering (bis)
7. Politiek
8. De baas zijn
9. Groot, groter, grootst
10. Vaders, moeders en kinderen
11. De toekomst
Deel 2: Diep zakendoen in de praktijk
12. De verovering in de praktijk
13. Plan B
14. Een hotspot
Nawoord
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan