Lees verder


Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst.
Meer over Wim van der MarkMarketing.com (1e oude druk 2009)
E-communicatie in de praktijk
Ingenaaid Nederlands 2009 1e druk 9789001772727Samenvatting
Dit boek is bedoeld voor studenten, marketeers, verkopers, ondernemers, en alle andere mogelijke belangstellenden die zich willen verdiepen in het communicatieproces gezien door de ogen van de consument. 'Marketing.com - E-communicatie in praktijk' is een praktisch boek over kijk-, lees-, klik- en koopgedrag en hoe daarop in te spelen. Het beschrijft trends en nieuwe informatiestromen. Het is bedoeld om impulsen te geven om veel meer interactie te bewerkstelligen met websites. Impulsen om websites antwoord te laten geven op datgene waar webbezoekers naar op zoek zijn.
Verder bevat dit boek een praktische vertaalslag van directmarketingkennis en -ervaring naar online toepassingen. Testen, analyseren, respons optimaliseren, om respons vragen, responsdrempels verlagen zijn dan ook onderwerpen die uitgebreid aan bod komen. Voor de marketeer belangrijke ontwikkelingen als zoekmachinemarketing, mobiel internet en e-mailmarketing komen langs, evenals sociale netwerken (web 2.0).
Bij het schrijven van dit boek is rekening gehouden met de manier waarop mensen van een beeldscherm lezen: niet te veel franje, veel kopjes om de lezer de mogelijkheid te geven om te scannen, korte zinnen. Over het gehele boek is de gemiddelde lengte 10.7 woorden per zin. Dat is ongeveer 50% onder de gemiddelde zinslengte in boeken.
Op de bijbehorende website staan diverse voorbeelden, cases en tools om wat in het boek staat direct toe te passen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wim van der Mark
Inhoudsopgave
2. Kijk-, lees- en klikgedrag
3. Beïnvloeden van gedrag
4. Inspelen op veranderde communicatieconsumptie
5. Internet 2.0
6. Offline media
7. De website als marketingmedium
8. Vindbaarheid
9. Navigatie en usability
10. Webcontent en webtekst
11. Online-interactie en responsformulieren
12. Testen en analyseren
13. Landingspagina's
14. Mobiel internet
15. E-mailmarketing
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan