Fun Works
Creating places where people love to work
Paperback Engels 2007 1e druk 9781576754085Samenvatting
Er is geen evenement waaraan we zoveel tijd besteden als aan een gewone werkdag. Als dat werk effectief zou moeten zijn en uitdagend, als bedrijven moeten concurreren, overleven en gedijen, dan moet de werkervaring ook ronduit leuk zijn.
Succesvolle organisaties beginnen zich te realiseren dat hun succes voortvloeit uit hun vermogen om de 'harde' wetenschap van het prachtproduct, de goede strategie, de servicegerichtheid, de continue verbeteringen en het strikte fiscale management te combineren met de 'zachte' wetenschap van mensen, hun onderlinge interactie en een cultuur van plezier op het werk.
Lesly Yerkes zet uiteen hoe elf succesvolle bedrijven plezier in hun bedrijf hebben geïntegreerd. Ieder bedrijf vertegenwoordigt een van de principes die Yerkes de 'plezier/werk-fusie' noemt en illustreert een van de technieken die u kunt gebruiken om een werkplek te maken waar mensen met plezier kunnen werken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Principle 1:Give permission to perform
2. Principle 2: Challenge your bias
3. Principle 3: Capitalize on the spontaneous
4. Principle 4: Trust the process
5. Principle 5: Value a diversity of fun styles
6. Principle 6: Expand the boundaries
7. Principle 7: Be authentic
8. Principle 8: Be choiceful
9. Principle 9: Hire good people and get out of the way
10. Principle 10: Embrace expansive thinking and risk taking
11. Principle 11: Celebrate
12. Opening our minds and let fun happen
13. The fun/work fusion inventory
14. Other voices: stories of fun at work
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan