Using the Financial Pages
The Financial Times Guide
Paperback Engels 2010 6e druk 9780273727873Samenvatting
Het kritische 'Financial Times guide to using the financial pages' is een zeer toegankelijke en begrijpelijke gids over de wereld van financiële informatie. Er is geen behoefte om langer door het intimiderende aantal kolommen, technologieën of de complexiteit van financiële markten in de war gebracht te worden. Dit boek legt uit waar en wanneer wat te vinden wat u wilt en hoe het best gebruik te maken van de uitvoerige financiële en economische beschikbare statistieken. Deze vijfde druk is tevens meer gezaghebbend en waardevol dan eerdere edities.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Investors
2. Companies
3. Financial institutions
4. Governments
Part 2: Interpreting the markets
5. Stocks and shares: the UK equity markets
6. Indices and aggregates: market indicators
7. NYSE and NASDAQ: the US equity markets
8. European equities: stock markets in the euro-zone and beyond
9. Other international equities: emerging stock markets and world indices
10. Trusts and funds: the managed money markets
11. Bonds and gilts: the international capital markets
12. Cash and currency: the foreign exchange and money markets
13. Futures and options: the derivatives market
14. Primary products: the commodities market
Part 3: Understanding economies
15. UK economic indicators
16. The European economy: market integration and monetary union
17. The world economy: trade, growth and international institutions
Part 4: Beyond the financial pages
18. Company and investor lives: the key performance indicators by Ken Langdon
19. Finance on the Internet: using the electronic financial pages
20. Sources of information: a brief guide
Appendix 1: The key ratios guide
Appendix 2: The key indices guide
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan