OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2438090

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 4 van 132 resultaten
    recensie
    Psychologie
    23 mei 2016
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Positieve psychologie is een stroming binnen de psychologie – eigenlijk een uitbreiding op de ‘traditionele’ psychologie – die zich richt op het emotioneel welbevinden van mensen. In Nederland en België is de positieve psychologie sterk in opkomst.
    recensie
    Communicatie en media
    11 mei 2016
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    De draagwijdte van communicatie, informatie en informatievoorziening is de laatste jaren sterk toegenomen. De ontwikkelingen in de communicatiewetenschap gaan razendsnel.
    recensie
    Algemeen management
    26 april 2016
    Louis Thorig
    2-4 minuten leestijd
    Eigenlijk zijn wij allemaal storytellers - verhalenvertellers. We noemen onszelf niet zo, maar we vertellen wel elke dag verhalen. Een goed verhaal beklijft, inspireert en motiveert. Het stelt mensen in staat om informatie goed te onthouden en door te vertellen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    23 maart 2016
    Louis Thorig
    De fysiologische verhaallijn van Sitskoorns boek behelst de ontdekking van de vele mogelijkheden die onze hersenen bieden. Zij sturen alle delen van ons lichaam aan.
    recensie
    Algemeen management
    4 maart 2016
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Wat staat ons te wachten in 2016? Het nieuwe boek Trends 2016 van trendwatcher Adjiedj Bakas gaat over toekomstverwachtingen op het terrein van samenleving, arbeid, technologie, politiek en internationale betrekkingen, economie/business/financiën, toerisme, human interest, voeding en gezondheid, mode/architectuur en design.
    recensie
    Communicatie en media
    25 februari 2016
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    Het specialisme van de interne communicatie binnen de communicatiewetenschappen is geleidelijk aan ontstaan in de tweede helft van de vorige eeuw. Interne communicatie heeft niet altijd in de belangstelling gestaan. Maar inmiddels volgen de ontwikkelingen binnen dit specialisme de laatste jaren elkaar snel op.
    recensie
    Leiderschap
    19 februari 2016
    Louis Thorig
    2-4 minuten leestijd
    De geschiedenis herhaalt zich niet, wij herhalen de geschiedenis, maar net even anders, is de openingszin van het indrukwekkende en rijk geïllustreerde Het dictatorvirus van de hand van leiderschapsexpert Frank Schaper.
    recensie
    Communicatie en media
    21 december 2015
    Louis Thorig
    Succesvolle organisaties raken hun medewerkers, klanten, hun stakeholders en de maatschappij met een inspirerend verhaal en laten zien wat hun toegevoegde waarde is. Storytelling kan daarbij helpen.
    recensie
    Algemeen management
    9 december 2015
    Louis Thorig
    4-6 minuten leestijd
    Branche- of beroepsorganisaties vertegenwoordigen circa vijftig procent van de ondernemingen en instellingen in ons land. Zij opereren strategisch zowel op macro-, meso-, als microniveau. Ze hebben te maken met Nederland, de gehele branche en met ondernemingen, ondernemers of beroepsbeoefenaren. Ze kunnen door hun uitgebreide netwerk de aanjagers zijn van innovatie en ontwikkelingen en laten dit op vele manieren zien, aldus de auteurs van Grensverleggende brancheorganisaties.
    recensie
    Communicatie en media
    26 november 2015
    Louis Thorig
    1-2 minuten leestijd
    Organisatieverandering is aan de orde van de dag in bedrijven en andere organisaties. Elke organisatie maakt heel dringende of juist kleine veranderingen door. Verandercommunicatie kan daarbij helpen, en daarover gaat Veranderen. Zo communiceer je dat! van Vincie van Gils.
    recensie
    Personeelsmanagement
    19 november 2015
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    Talentmanagement staat al enige jaren in de top-3 van topprioriteiten van HRM en twee jaar op rij zelfs op nummer één. Dat geeft niet alleen het belang maar tevens ook de worsteling aan van organisaties en de HR-professionals die erin werkzaam zijn.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 november 2015
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Menig bestuurder, manager en professional raakt uitgekeken op de klassieke verandermethoden. Vernieuwingskracht is overal. Maar steeds meer organisaties lopen aan tegen grenzen van bestaande verandermethoden.
    recensie
    Verandermanagement
    20 oktober 2015
    Louis Thorig
    Bij dissonantie in organisaties is de balans verstoord tussen de marktvraag en het aanbod dat de organisatie kan leveren.
    recensie
    Strategisch management
    13 oktober 2015
    Louis Thorig
    Huib Broekhuis’ boek Beyond MBA wil een bijdrage leveren om bedrijven van de toekomst te creëren door leiderschapsprincipes op een hele andere wijze in te vullen.
    recensie
    Communicatie en media
    7 september 2015
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    De wereld van het bedrijfsleven is voortdurend in beweging. In de afgelopen jaren hebben we te maken gehad met een aantal schandalen in het bedrijfsleven en met een wereldwijde financiële crisis, die beide een grote impact hebben gehad niet alleen op het handelsklimaat voor veel bedrijven maar ook op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement. Daarnaast eisen stakeholders steeds meer inzicht, informatie en transparantie over het reilen en zeilen van organisaties. Het basisidee achter Cornelissens ‘Corporate Communication’ is eigenlijk om de lezer een up-to-date begrip aan te reiken over moderne theoretische concepten, modellen en praktische instrumenten die binnen corporate communicatie momenteel zijn te vinden.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 juli 2015
    Louis Thorig
    Deze vijfde editie van Stefan Peijs ‘Handboek Corporate Governance’ verschijnt in de nadagen van de wereldwijde financiële crisis. De crisis heeft bijgedragen aan de groei van maatschappelijk bewustzijn ten aanzien van ‘good governance’. De kern van ‘good governance’ is populair gezegd een goede samenwerking tussen bestuur, toezichthouders en belanghebbenden van de onderneming. Uitgangspunt van het boek zijn ondernemingen die worden uitgevoerd in vennootschappen met aandeelhouders.
    recensie
    Strategisch management
    19 mei 2015
    Louis Thorig
    ‘De ontdekking van de toekomst’ met als subtitel ‘Wat we al weten, is niet te geloven’ was met vier andere boeken opgenomen op de shortlist voor de verkiezing van het Managementboek 2015. Met zijn boek wil auteur en futuroloog Wim de Ridder de mensen bewust maken dat we al heel veel weten over de toekomst.
    recensie
    Algemeen management
    21 april 2015
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    ‘Bevrijd je werknemers en laat hen je bedrijf leiden naar een hogere productiviteit, winst en groei’ is de veelzeggende subtitel van ‘Freedom, Inc.’ De auteurs, Isaac Getz en Brian M. Carney, hebben de ontwikkeling van tientallen rendabele bedrijven gedurende vier jaar bestudeerd. De meest rendabele bedrijven blijken het meest flexibel te zijn, de hiërarchische bureaucratie te hebben ontmanteld en een werkomgeving hebben weten te scheppen waar werknemers het beste van zichzelf kunnen geven.
    recensie
    Coaching en trainen
    17 februari 2015
    Louis Thorig
    1-2 minuten leestijd
    In ‘Individuele opstellingen binnen coaching’ bieden Jeroen Hendriksen en Anja Brasser hun lezers een goed inzicht in de praktijktheorie en het werken met opstellingen van hulpmiddelen om onder meer persoonlijke ontwikkelings- en onderzoeksvragen, organisatieproblemen en loopbaanvragen van de coachee op een creatieve manier tot een aanvaardbare oplossing te brengen.
    recensie
    Marketing
    18 december 2014
    Louis Thorig
    In ‘When digital becomes human’ met de ondertitel ‘Klantrelaties in transformatie’ biedt Steven van Belleghem zijn toekomstvisie van de klantrelatie. De klant staat centraal, niet de interne organisatie van een bedrijf.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden