OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Reclame en verkoop
Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
Pagina 17 van 354 resultaten
recensie
Reclame en verkoop
23 augustus 2010
Erik de Vries
2-3 minuten leestijd
In De 49 Gevaarlijkste Verkoopmythen. Hoe je ze kunt herkennen en voorkomen trekt Michel Hoetmer ten strijde tegen de fabeltjes en bakerpraatjes uit de verkoopwereld. Zijn vijand, als we de metafoor nog even aanhouden, is hardnekkig, want onzichtbaar. Uit het boek komt naar voren dat veel in verkoopland gaat omdat het nu eenmaal zo gaat.
column
Reclame en verkoop
9 augustus 2010
Michel Hoetmer
2-3 minuten leestijd
Mijn moeder flapte dit plastisch gezegde er met enige regelmaat uit, vaak op enigszins zure toon. Natuurlijk wanneer ze sprak over anderen die in betere doen waren dan zij was. Ze was gelovig opgevoed en kende haar klassieken. Het gezegde is een wat grove variant op Matteus 25-29 (Bijbel): ‘Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft nog worden ontnomen.’
interview
Reclame en verkoop
11 mei 2010
Erik de Vries
4-6 minuten leestijd
Michel Hoetmer hield in zijn boek De zeven zonden van verkopers uit 2007 de verkoopbranche al eens tegen het licht. Wie zijn nieuwste boek leest, De 49 gevaarlijkste verkoopmythen, concludeert dat weinig van zijn eerdere lessen en aanbevelingen hun weg naar de praktlijk hebben gevonden. In De 49 gevaarlijkste verkoopmythen rekent Hoetmer - in vaak niet mis te verstane bewoordingen - af met de meest hardnekkige misverstanden uit de verkooppraktijk, die nog altijd de ronde doen.
recensie
Reclame en verkoop
20 april 2010
Erik de Vries
5-6 minuten leestijd
Michel Hoetmer hield in zijn boek De zeven zonden van verkopers uit 2007 de verkoopbranche al eens tegen het licht. Wie zijn nieuwste boek leest, De 49 gevaarlijkste verkoopmythen, concludeert dat weinig van zijn eerdere lessen en aanbevelingen hun weg naar de praktijk hebben gevonden. Reden voor M&L om de auteur aan de vooravond van verschijnen van zijn boek even aan de tand te voelen.
recensie
Reclame en verkoop
8 maart 2010
Marcel Boons
2-3 minuten leestijd
Verkopen doen we allemaal, de één wat vaker dan de ander. Herinnert ú zich de laatste keer nog dat u uw standpunt, een product of een dienst aan een ander wilde verkopen? En hoe verging u dat? Was dit een natuurlijk proces of bent u blij dat u dit niet al te vaak hoeft te doen? Pieter De Smet probeert u met zijn boek 'Verkopen is een werkwoord' te inspireren om uw verkoopvaardigheden te verbeteren. Juist in deze moeilijke tijden, waarin menigeen via sollicitaties zichzelf moet zien te verkopen, is inspiratie op dit vlak erg welkom.
recensie
Reclame en verkoop
8 februari 2010
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Met minder inspanningen meer verkopen. Zo begint het boek 'Verkopen is een werkwoord' van Pieter de Smet. Dat maakt nieuwsgierig. Want verkopen is (vaak veel) energie steken in je bedrijf, jouw verkoopkwaliteiten, vaardigheden, een topproduct of –dienst aanbieden en een constant hoog serviceniveau bieden.
recensie
Reclame en verkoop
26 juni 2009
Michel Hoetmer
Toen iemand mij attendeerde op het boekje 'Hoe pak je een oen zijn poen' was ik meteen verkocht. De titel is prachtig gekozen, prikkelend en uitdagend. De omslag van het boekje wordt opgesierd met een leuke cartoon. Kortom: een snedige verpakking van een al even aardige boodschap. De auteur Leo Pot heeft een fascinatie voor het gedrag van mensen. En dan vooral hoe je dit gedrag kunt beïnvloeden.
interview
Reclame en verkoop
19 juni 2009
Hans van der Klis
6-9 minuten leestijd
In zijn boek Koop mij doet de Deense marketinggoeroe Martin Lindstrom verslag van zijn ervaringen met neuromarketing. Dankzij de sponsoring van acht grote multinationals kreeg hij de beschikking over een budget van zeven miljoen euro, zodat hij vier jaar lang onderzoek kon doen naar dit relatief nieuwe fenomeen. Lindstrom is enthousiast: hij beschouwt dit ‘huwelijk’ tussen marketing en wetenschap als een reddingsboei voor de marketing, die naar zijn mening in toenemende mate te maken heeft met een geloofwaardigheidsprobleem.
recensie
Reclame en verkoop
8 mei 2009
Michel Hoetmer
Bent u op zoek naar nieuwe wetenschappelijke inzichten over ons koopgedrag? Dan belooft het boek 'Koop mij' van Martin Lindstrom u nieuwe en verrassende antwoorden te geven op talloze prangende vragen. Aan de hand van een potpourri van voorbeelden leidt de auteur u door het sprookjeslandschap van de nieuwste loot aan de tak van de marketingwetenschappen: neuromarketing. De vraag is natuurlijk of de auteur zijn belofte waarmaakt. De ondertitel 'Waarheid en leugens over ons kopgedrag' suggereert dat u tot noch toe op het verkeerde been bent gezet. Lindstrom beweert vrijwel letterlijk dat met zijn onderzoek de wetenschap haar intrede doet in de marketing. Dat is nogal een boude bewering.
nieuws
Reclame en verkoop
8 mei 2009
Pierre Spaninks
1-2 minuten leestijd
Steeds meer bedrijven en instellingen zetten live webchat in om hun serviceniveau te verhogen - en hun verkoopcijfers. Daar komt nog wel het een en ander bij kijken, want zakelijk chatten is niet hetzelfde als chatten met vrienden. ‘Je hoeft maar een tikje bot over te komen of de klant klikt weg,’ waarschuwde auteur Floris van der Veen bij de presentatie van zijn boek Chatiquette.
recensie
Reclame en verkoop
27 april 2009
Daniëlle de Jonge
Wie het verkoopvak een beetje onder de knie heeft, wil graag een stap verder om zijn of haar succes verder uit te bouwen. Want hoe zorgt u er nu voor dat u positief opvalt tussen alle andere aanbieders van uw product of dienstenpakket? Met de slimme tips uit 'Advanced verkopen voor Dummies' ontdekt u op inspirerende en makkelijke wijze hoe het in zijn werk gaat.
recensie
Reclame en verkoop
24 maart 2009
Koos Overbeeke
2-3 minuten leestijd
We kennen de 'MBA in één dag'-seminars. Hierbij zorgt Ben Tiggelaar ervoor dat de essentie van de hedendaagse managementtheorie in één dag tot u komt. Alexandra van 't Geloof en Jaap Bron hebben iets soortgelijks gedaan en hebben daarbij de focus op sales gezet.
recensie
Reclame en verkoop
16 maart 2009
Ruud de Jong
Als ervaren accountmanager in de financiële sector (banken, verzekeringsbedrijven en effectenbedrijven) kan ik in 'Account management = KLANT management' veel terugvinden wat hout snijdt. Bart van Luijk heeft zijn kennis en jarenlange ervaring als trainer en manager van trainingsbedrijven als het ware in het boekje 'geperst'. Door dit persen is het voor een beginnende verkoper niet eenvoudig de draad vast te houden en de samenhang te zien. Helaas missen theoretische onderbouwing en andere invalshoeken.
nieuws
Reclame en verkoop
24 februari 2009
Hans van der Klis
3-5 minuten leestijd
De ophef was voorspelbaar. Willem Verbeke, hoogleraar neuro-economie aan de Erasmus Universiteit, voorspelde afgelopen week in het Vlaamse banenmagazine Vacature dat het hem niet zou verbazen als binnen vijf jaar normaal is dat werkgevers sollicitanten een hersenscan laten ondergaan. Verontwaardiging alom, maar de ontwikkeling is onomkeerbaar.
recensie
Reclame en verkoop
20 januari 2009
Michel Hoetmer
De titel van het boek 'Verkoopkunst' door Wim Aalbers belooft heel wat. De achterflap wekt de indruk dat de lezer een bijzonder boek in handen heeft. Het beschrijft hoe topverkopers meer en beter verkopen. Het is een verzameling observaties uit de verkooppraktijk. Hoe uitblinkers zich moeten gedragen. De auteur heeft geput uit zijn praktijk als manager, trainer en coach. Het wekt hooggespannen verwachtingen.
recensie
Reclame en verkoop
15 januari 2009
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
De ondertitel van 'Koop mij' luidt 'waarheid en leugens over ons koopgedrag'. Dit wordt waargemaakt met resultaten van een onderzoek naar hersenacitiviteit bij reclame-uitingen. Een hersenscan legt exact vast welk gedeelte van onze hersenen wanneer actief is. Zo kom je er achter of er hersenenactiviteit plaatsvindt bij een reclame-uiting of bij het feitelijk zien van een product. Maar liefst tweeduizend vrijwilligers verspreid over de hele wereld namen hieraan deel.
recensie
Reclame en verkoop
13 november 2008
Paul Hartog
1-2 minuten leestijd
In het voorwoord melden Jaap Bron en Alexandra van 't Geloof dat 'Gevraagd: verkoper met visie m/v' vooral niet gaat over de kneepjes van het verkoopvak zoals de elevatorpitch, de SPIN-methode, scripts voor telefonische acquisitie en het omgaan met bezwaren. Dit boek gaat juist over het afleren van dergelijke verkooptrucs en het hanteren van een meer persoonlijke aanpak in de verkoop.
recensie
Reclame en verkoop
12 november 2008
Daniëlle de Jonge
Alle facetten die er bij verkopen komen kijken worden door H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm en W. Koning besproken in 'Professioneel verkopen'. De uitstraling en inhoud doet mij denken aan een goed studieboek. Het is dan ook een zeer compleet boek dat iedereen met een commercieel beroep in zijn of haar boekenkast zou moeten hebben voor een gedegen basiskennis van het vak verkopen.
recensie
Reclame en verkoop
9 juli 2008
Daniëlle de Jonge
Opvallen op eigen wijze. Is dat niet wat we allemaal willen bij onze (potentiële) klanten? Producten en diensten zijn niet het enige wat we te bieden hebben - daarvan zijn al zo veel aanbieders. Dus zoeken we naar creatieve oplossingen om net wat meer aandacht te trekken bij de klant. Rob Snoeijen heeft 101 ideeën uitgewerkt in 'Verras de klant!'. Sommige zo eenvoudig dat je je afvraagt 'waarom doe ik dit nog niet?', andere vragen om wat meer inzet en durf. Typisch zo'n boek dat u niet één keer maar misschien wel honderd-en-een keer leest. Want er staan zoveel tips en ideeën in dat u er jaren mee vooruit kunt. Laat u inspireren!
recensie
Reclame en verkoop
5 juni 2008
Carla Verwijs
We houden allemaal van verhalen en vertellen ze, misschien niet altijd bewust, graag. Verhalen helpen ons bij het verkopen van onze producten of ideeën. Of, omgekeerd: het geheim van verkopen is het vertellen van een goed verhaal. 'Elk leider is een groot verteller' is een citaat dat we lezen in 'De kracht van het verhaal', geschreven door Richard Maxwell en Robert Dickman.