

Als een van de eerste industriële ontwerpers met een PhD in circulair productontwerp werkt Marcel den Hollander als onafhankelijk onderzoeker en industrieel ontwerpconsulent aan de industrie in circulair productontwerp en bedrijfsmodellen voor de circulaire economie.
Meer over Marcel Den HollanderDesign for Managing Obsolescence
A Design Methodology for Preserving Product Integrity in a Circular Economy
Paperback Engels 2018 1e druk 9789082873603Samenvatting
This thesis argues that in order to increase the likelihood that product lifetime extension in a circular economy will be successful from both an environmental and an economic perspective, industrial designers need to be able to control not only the spatial dimension (materialization and geometry) of products, but also their temporal dimension. This temporal dimension is related to the number and duration of product use cycles and the duration of the total product lifetime. To enable industrial designers to capture this temporal dimension, the thesis presents:
• a new design methodology: design for managing obsolescence;
• five new design methods and two typologies in support of managing obsolescence;
• insight into (the factors determining) how and when to best apply these methods;
• insight into where and in collaboration with whom to apply these methods in the product innovation process.
Trefwoorden
duurzaamheid circulaire economie productontwerp obsolescence management levensduurverlenging productintegriteit industrieel ontwerp innovatie productlevenscyclus ontwerpmethodologie productontwikkeling hergebruik grondstoffenbeheer milieu cradle to cradle geplande obsolescence duurzaam ontwerp levenscyclusanalyse product-service systemen economie ecologisch ontwerp repair economy modulair ontwerp ecodesign productontwerptypologie remanufacturing
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan