Werken met emotionele intelligentie
Paperback Nederlands 2003 9789058712141Samenvatting
Op het werk wordt van ons verlangd dat we een rationele, zakelijke instelling hebben. Maar kan dat wel? Zijn we wel zo rationeel? De realiteit laat duidelijk zien dat de mens als louter rationeel wezen een mythe is. Bij problemen met collega's, medewerkers en leidinggevenden trappen we steeds weer in dezelfde 'emotionele valkuilen'. Of we dat nu willen of niet, onze emoties bepalen hoe we ons gedragen. Ze bevorderen of verhinderen samenwerking en succes. Aan de hand van vele voorbeelden maakt Bertold Ulsamer duidelijk dat academische intelligentie alleen geen garantie is voor een succesvolle carrière, noch voor een gelukkig privé-leven. Emotionele intelligentie is minstens zo'n belangrijke factor. Wie zijn eigen gevoel kent en daar goed mee omgaat en zich kan inleven in het gevoel van anderen heeft een enorme voorsprong, zowel zakelijk als privé. Met dit boek leert u uw inlevingsvermogen en sociale vaardigheden ontwikkelen en uw emotionele intelligentie verhogen. Daar profiteert u van, op elk gebied van uw leven.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Als de emoties de overhand krijgen: toeslaan in plaats van nadenken
2. Hoe u de eigenwaarde van uw gesprekspartner (niet) respecteert
3. Iedereen leeft in zijn eigen wereld, en hoe wij elkaar desondanks begrijpen
4. Woorden sturen emoties
5. De kracht van vooruit leren kijken
6. Een verbond sluiten met uw eigen emoties
7. Vruchtbaar samenwerken en problemen oplossen
8. Zo coacht u uw medewerkers
Literatuur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan