Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Koop mij

Waarheid en leugens over ons koopgedrag

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789022994832
Voormalig top 100Totaal 23 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoeveel weten we over ons koopgedrag? Wat stuurt werkelijk ons koopgedrag in een wereld waarin we constant door de media worden bestookt met boodschappen? Een opvallende advertentie, een catchy slogan, een aanstekelijke jingle? Of nemen we koopbeslissingen zo diep in ons onderbewustzijn dat we er ons nauwelijks bewust van zijn?

In 'Koop mij' presenteert Martin Lindstrom de resultaten van een zeer ambitieus onderzoeksproject waarin de meest geavanceerde hersenscanmethoden werden gebruikt en waaraan wereldwijd meer dan 2000 vrijwilligers deelnamen. De verrassende en grensverleggende conclusies tonen aan dat we onszelf regelmatig voor de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen.

Vragen die onder andere worden beantwoord:
- Verkoopt seks? Worden we verleid om producten te kopen door schaars geklede mensen en suggestieve poses?
- Worden wij nog steeds blootgesteld aan verborgen verleiders - bijvoorbeeld in cafés, supermarkten en op billboards - ondanks het verbod op subliminale advertenties?
- Kunnen hippe merken, zoals iPod, ons aanzetten tot voortplanten?
- Hoe groot is de invloed van geur, tast en geluid?
- Wat leren bedrijven van religies en de kracht van rituelen?

Deze boeiende reis door het hoofd van de hedendaagse consument staat vol interessante verhalen over hoe we reageren op bekende merken als Marlboro, Nokia, Calvin Klein, Ford en Idols en is herkenbaar voor iedereen die ooit is verleid door - of is afgeknapt op - de pogingen van marketeers om onze loyaliteit, ons geld en ons hoofd te winnen.

'Vol intrigerende verhalen hoe de hersenen, merken en emoties ons koopgedrag sturen. Martin Lindstroms briljante combinatie van marketing en neurowetenschap geeft ons dieper inzicht in de dynamische, grotendeels onbewuste krachten die ten grondslag liggen aan onze besluitvorming. Na het lezen van dit boek kijk je op een andere manier naar consumenten- en producentengedrag.'
- Philip Kotler, auteur en professor Internationale Marketing aan de Kellogg School of Management.

Specificaties

ISBN13:9789022994832
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:216
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2008
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (2)

recensie
Koop mij
Michel Hoetmer | 8 mei 2009
Bent u op zoek naar nieuwe wetenschappelijke inzichten over ons koopgedrag? Dan belooft het boek 'Koop mij' van Martin Lindstrom u nieuwe en verrassende antwoorden te geven op talloze prangende vragen. Aan de hand van een potpourri van voorbeelden leidt de auteur u door het sprookjeslandschap van de nieuwste loot aan de tak van de marketingwetenschappen: neuromarketing. De vraag is natuurlijk of de auteur zijn belofte waarmaakt. De ondertitel 'Waarheid en leugens over ons kopgedrag' suggereert dat u tot noch toe op het verkeerde been bent gezet. Lindstrom beweert vrijwel letterlijk dat met zijn onderzoek de wetenschap haar intrede doet in de marketing. Dat is nogal een boude bewering.
Lees verder
recensie
Koop mij
Eric van Arendonk | 15 januari 2009
De ondertitel van 'Koop mij' luidt 'waarheid en leugens over ons koopgedrag'. Dit wordt waargemaakt met resultaten van een onderzoek naar hersenacitiviteit bij reclame-uitingen. Een hersenscan legt exact vast welk gedeelte van onze hersenen wanneer actief is. Zo kom je er achter of er hersenenactiviteit plaatsvindt bij een reclame-uiting of bij het feitelijk zien van een product. Maar liefst tweeduizend vrijwilligers verspreid over de hele wereld namen hieraan deel.
Lees verder

Lezersrecensies

2.5 van de 5
6 stemmen
0
2
1
1
2

Interviews en artikelen (2)

interview
Martin Lindstrom: ‘Neuromarketing is de ideale wetenschappelijke grondslag voor ons vak’
Hans van der Klis 19 juni 2009 In zijn boek Koop mij doet de Deense marketinggoeroe Martin Lindstrom verslag van zijn ervaringen met neuromarketing. Dankzij de sponsoring van acht grote multinationals kreeg hij de beschikking over een budget van zeven miljoen euro, zodat hij vier jaar lang onderzoek kon doen naar dit relatief nieuwe fenomeen. Lindstrom is enthousiast: hij beschouwt dit ‘huwelijk’ tussen marketing en wetenschap als een reddingsboei voor de marketing, die naar zijn mening in toenemende mate te maken heeft met een geloofwaardigheidsprobleem.
nieuws
Breinkraker
Hans van der Klis 24 februari 2009 De ophef was voorspelbaar. Willem Verbeke, hoogleraar neuro-economie aan de Erasmus Universiteit, voorspelde afgelopen week in het Vlaamse banenmagazine Vacature dat het hem niet zou verbazen als binnen vijf jaar normaal is dat werkgevers sollicitanten een hersenscan laten ondergaan. Verontwaardiging alom, maar de ontwikkeling is onomkeerbaar.

Over Martin Lindstrom

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere. Nu is hij een van de meest gerespecteerde merkengoeroes ter wereld. Hij was de internationale COO van British Telecom/LookSmart, manager bij BBDO oprichter en CEO van BBDO Interactive Asia en mede-oprichter van BBDO Interactive Europe. De laatste twee groeide uit tot de grootste internetbedrijven van hun regio. Nu is hij CEO van de Lindstrom Company en werkt hij onder andere voor American Express, Disney, Heineken, Mars, Microsoft, McDonalds en Unilever.

Andere boeken door Martin Lindstrom

Inhoudsopgave

Voorwoord van Paco Underhill
Inleiding

1. Hoe het bloed ons naar het hoofd stijgt
Het grootste neuromarketingonderzoek aller tijden
2. Dit moet het zijn
Sluikreclame, American Idol en de miljoenenblunder van Ford
3. Doe mij maar hetzelfde
Spiegelneuronen is nog springlevend
5. Geloof jij in wonderen?
Bijgeloof en rituelen: waarom kopen we?
6. Ik zeg een gebedje
Geloof, religie en merken
7. Waarom heb ik jou gekozen?
De kracht van Somatic Markers
8. Een gevoel van verwondering
Verkoop aan de zintuigen
9. En het juiste antwoord is…
Neuromarketing en de toekomst voorspellen
10. Samen onder de lakens
Seks in reclame
11. De conclusie
Een nieuwe toekomst

Bijlage
Dankwoord
Noten
Bibliografie
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Koop mij