
Lees verder
Drs. Marten Waardenburg is als communicatiemanager werkzaam bij de SFB Verzekeringsgroep in Amsterdam.
Meer over Marten WaardenburgCommunicatie is een boeiend en veelzijdig vakgebied. Wie het vak uitoefent, heeft vrijwel dagelijks te maken met zeer uiteenlopende werkzaamheden. Die afwisseling is een van de aantrekkelijke kanten van het vak. Tegelijkertijd vraagt de veelzijdigheid van het vak veel kennis en vaardigheden van degenen die het uitoefenen.
Wie het communicatievak uitoefent (of ervoor wordt opgeleid), heeft bovendien te maken met een veelheid aan aanverwante vakgebieden, zoals de mediawereld, drukkers, vormgevers, standbouwers, fotografen en reclamebureaus.
In 'Zicht op communicatie' is de kennis die nodig is om het communicatievak op een goede manier uit te oefenen, op een overzichtelijke manier samengebracht. Het boek beslaat het gehele vakgebied (concern-, interne en marketingcommunicatie) plus de belangrijkste aanverwante vakgebieden. Het schenkt zowel aandacht aan de theorie als aan de praktijk van alledag. De praktijk wordt zoveel mogelijk stapsgewijs behandeld, waarbij veel stappenplannen, checklists en voorbeelden zijn opgenomen.
'Zicht op communicatie' is met name bestemd voor degenen die op uitvoerend niveau in het communicatievak werkzaam zijn of daarvoor een opleiding volgen. De behandelde stof sluit aan bij Beroepsniveauprofiel B zoals dat is opgesteld door de Beroepsvereniging voor Communicatie en de Vereniging voor Overheidscommunicatie en bij de exameneisen van Nima Communicatie A. Daarmee is dit boek zowel handig naslagwerk voor diegenen die al in het vak werkzaam zijn, als een studieboek voor hun toekomstige collega's.