Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Business Ethics & Corporate Social Responsibility

Gebonden Engels 2010 1e druk 9781408007433
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Een nieuwe tekst voor de nieuwe realiteit: 'Business Ethics & Corporate Social Responsibility' is een cursus voor studenten over de ongekende uitdagingen en turbulentie van het moderne bedrijfsleven en de gevolgen ervan voor mensen over de hele wereld. De auteurs gaan een stap verder dan de Anglo-Amerikaanse focus van bestaande werken. Ze hanteren een verfrissend perspectief zodat studenten de cursus afronden met een breed en reflecterend inzicht in de bedrijfsethiek.

Specificaties

ISBN13:9781408007433
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:471
Uitgever:Cengage
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Introduction

Part I Frameworks
1 Understanding corporate social responsibility
2 Stakeholder management
3 Theories of ethics
4 Environmental ethics

Integrative Case Study 1.1 Walking the Walk Putting Social Responsibility into Action at The White Dog Café
Integrative Case Study 1.2 GlaxoSmith Kline and Developing Country Access to Essential Medicines

Part II Contexts
5 The behavioural context
6 Ethics and corporate social responsibility in a global context
7 The business of human rights
8 Civil society organizations

Integrative Case Study 2.1 Microsoft's Partnership with UNHCR Pro Bono Publico?
Integrative Case Study 2.2 IKEA's Social and Environmental Responsibility Initiatives

Part III Processes
9 Governing organizations
10 Auditing and reporting social performance
11 Managing ethics internally
12 Responsibility in managing people and operations
13 Environmental responsibility
14 Giving back to society

Integrative Case Study 3.1 Red Bull or Black Devil?
Integrative Case Study 3.2 Starbucks Corporation Building a Sustainable Supply Chain
Integrative Case Study 3.3 Lifebuoy 'Swasthya Chetna' Unilever's Social Marketing Campaign
Integrative Case Study 3.4 John Mackey and Whole Foods Market
Integrative Case Study 3.5 The Human Face of HIV/Aids

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Ethics & Corporate Social Responsibility