Break Your Own Rules
How to Change the Patterns of Thinking that Block Women's Paths to Power
Gebonden Engels 2011 1e druk 9781118062548Samenvatting
Deze uitgave is voor vrouwen die bereid zijn hun veronderstellingen te transformeren en aan de slag gaan binnen de top van het bedrijfsleven.
Hoe vrouwen aan de top kunnen komen? Door de nieuwe regels van leiderschap te adopteren. Van de leidinggevende posities binnen het Amerikaanse bedrijfsleven is slechts 11 procent vrouw - een getal dat in meer dan 30 jaar niet is gewijzigd. Hoe kunnen vrouwen dit doorbreken? 'Break Your Own Rules' distilleert zes foute veronderstellingen (of "regels") die de meeste vrouwen volgen en die hen op weg naar de top in de weg staan en zet daar nieuwe regels tegenover.
Trefwoorden
leiderschap vrouwelijk leiderschap persoonlijke ontwikkeling gendergelijkheid carrièreontwikkeling glazen plafond beperkende overtuigingen zelfvertrouwen empowerment assertiviteit politieke intelligentie mentale modellen genderstereotypen leidinggeven diversiteit corporate governance zelfsabotage dubbele standaard persoonlijk leiderschap zelfbewustzijn strategisch denken samenwerking bedrijfsprestaties netwerken mentorschap loonskloof zichtbaarheid ondernemerschap gedragsverandering besluitvorming
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. OurVision
2. Break Your Own Rules
3. Take Center Stage
4. Proceed Until Apprehended
5. Project Personal Powe
6. Be Politically Savvy
7. Play to Win
8. It's Both-And
9. Stand Together and Close Ranks
Notes
Reading List for Women Leaders
Acknowledgments
About the Authors
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan