

Charles A. O'Reilly III is Frank E. Buck Professor of Management at Stanford Graduate School of Business.
Meer over de auteursHidden Value
How great companies achieve ordinary results with ordinary people
Gebonden Engels 2000 1e druk 9780875848983Samenvatting
Vanwege schaarste op de arbeidsmarkt strijden veel ondernemingen om een klein aantal talenten dat beschikbaar is. Dat is een tijdrovende strategie, die bovendien relatief weinig oplevert, vanwege het grote aantal ondernemingen dat op dezelfde individuen jaagt. Echt slimme ondernemingen pakken het probleem van schaars personeel anders aan, op een manier die bovendien moeilijk te kopiëren is. Zij richten de organisatiestructuur zodanig in dat het iedere werknemer, ongeacht zijn functie, wordt mogelijk gemaakt als een ster te functioneren. In 'Hidden Value' wordt deze gedachte verder uitgewerkt. O'Reilly en Pfeffer laten zien dat de weg naar concurrentievoordeel gelegen is in het arbeidspotentieel dat reeds aanwezig is in iedere organisatie en dat het erom gaat om talenten te creëren en gebruiken in plaats van talent buiten de onderneming aan te trekken.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan