Contemporary hospitality & tourism: Management Issues in China and India
Today's dragons and tigers
Paperback Engels 2007 1e druk 9780750668569Samenvatting
Dit toegankelijke boek bevat een uitgebreide, complete en actuele analyse van de belangrijkste sectoren in de toerisme industrie in China en India en schrijft de groeiende vraag van de markt toe aan de industrieën in deze landen.
Het boek is verdeeld in drie delen:
- De Chinese en Indiase context: onderzoekt economische, sociale en demografische perspectieven, politiek, taal en overheid;
- Gastvrijheid en toerisme management in China (inclusief Hong Kong en Macau): analyseert de gastvrijheid en toerisme industrie in China en onderzoekt managementkwesties;
- Gastvrijheid en toerisme management in India: analyseert de gastvrijheid en toerisme industrieën in India en onderzoekt managementkwesties.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgements
Organisation of the book
Introduction
Part One - Chinese and Indian Contexts
1. The economies of China and India
2. The socio-demographics and governments of China and India
3. The culture of China and India
4. Tourism trends in China and India
Part Two - Hospitality and Tourism Management in China (Including Hong Kong and Macau)
5. Hotels and resorts - China
6. Restaurants, fast food and contract food service - China
7. Tourism business - China
Part Three - Hospitality and Tourism Management in India
8. Hotels and resorts - India
9. Restaurants, fast food and contract food service - India
10. Tourism business - India
Conclusions
Case studies
Author index
Subject index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan