Quick Response
Managing the supply chain to meet consumer demand
Gebonden Engels 1999 9780471988335Samenvatting
Ondernemingen hebben moeite om klanten, met steeds wisselende behoeften, op efficiënte wijze te voorzien van de producten en diensten waar zij om vragen. Naarmate de behoeften van klanten diverser en onvoorspelbaarder worden, moeten leveranciers meer moeite doen om aan deze behoeften tegemoet te komen. 'Quick Response' (QR) is een methodiek die is ontwikkeld om het logistieke systeem van een leverancier of keten van leveranciers te verbeteren, waardoor kortere levertijden kunnen worden gerealiseerd. QR streeft er ondermeer naar om de time-to-market te verkleinen en maakt gebruik van moderne technieken zoals Point of Sale Tracking en Electronic Data Interchange om voortdurend te beschikken over de meest recente informatie omtrent consumentengedrag. De auteurs laten in 'Quick Response' zien dat door middel van deze en andere methoden omvangrijke efficiëntievoordelen kunnen worden behaald met een grotere klanttevredenheid als positief resultaat.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan